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Slic3r 빌드 하기

3D 프린팅을 위한 슬라이서 프로그램인 Slic3r는 오픈소스로 github에 코드가 공개되어 있다. 물론 각 OS에 맞는 실행파일을 다운로드해서 사용이 가능하지만 github에 공개된 코드를 빌드해서 사용이 가능하다. Windows, Mac, Linux 등 3가지 OS에서 빌드가 가능하며, Mac OS X에서 빌드하는 방법은 https://github.com/alexrj/Slic3r/wiki/Running-Slic3r-from-git-on-OS-X에 정리되어 있다.

Slic3r는 C++ 과 Perl로 작성이 되어 있다.

The core geometric algorithms and data structures are written in C++, and Perl is used for high-level flow abstraction, GUI and testing.

그리고 다음과 같은 기능이 있다.

Key features are:

  • multi-platform (Linux/Mac/Win) and packaged as standalone-app with no dependencies required
  • complete command-line interface to use it with no GUI
  • multi-material (multiple extruders) object printing
  • multiple G-code flavors supported (RepRap, Makerbot, Mach3, Machinekit etc.)
  • ability to plate multiple objects having distinct print settings
  • multithread processing
  • STL auto-repair (tolerance for broken models)
  • wide automated unit testing

Other major features are:

  • combine infill every ‘n’ perimeters layer to speed up printing
  • 3D preview (including multi-material files)
  • multiple layer heights in a single print
  • spiral vase mode for bumpless vases
  • fine-grained configuration of speed, acceleration, extrusion width
  • several infill patterns including honeycomb, spirals, Hilbert curves
  • support material, raft, brim, skirt
  • standby temperature and automatic wiping for multi-extruder printing
  • customizable G-code macros and output filename with variable placeholders
  • support for post-processing scripts
  • cooling logic controlling fan speed and dynamic print speed

이중 auto-repair기능에 대한 설명은 메뉴얼에 나와있는데, 홀이 있거나 앞뒤가 뒤바뀐 경우 자동으로 repair한다. 이 기능을 off하는 방법은 없다. 이외 추가적으로 Netfabb이나 FreeCAD도 추천을 하고 있다.

If the 3D mesh described in the model contains holes, or edges are misaligned (known as being non-manifold), then Slic3r may have problems working on it.


So, what do you think ?